مجله آموزشی و سلامتی
به فصلنامه سلامتی خوش آمدید اینجا کلی مطالب آموزشی به ضورت رایگان گذاشته میشه امید که مفید واقع شود.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دوستانه و آدرس dostaneh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 51
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 9
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 1505
بازدید سال : 9078
بازدید کلی : 22866
بلیچینگ دندان بهتره یا کامپوزیت

بلیچینگ دندان بسته به نوع تغییر رنگ دندان، ممکن است نتیجه بدهد یا ندهد. روش بلیچینگ مواردی مانند کجی یا فاصله بین دندان ها را برطرف نمی کند و تنها به سفید کردن دندان به همان شکلی که هستند می پردازد و هیچگونه تغییر شکلی در دندان ها رخ نمی دهد بجز تغییر رنگ. دندانپزشک ممکن است استفاده از سینی های سفید کننده در خانه را برای تکمیل مراحل مطب تجویز کند. حتی در این صورت نیز ، بلیچینگ دندان برای همیشه دوام نخواهد داشت. دندان هایی که با روش بلیچینگ سفید شده اند هنوز هم می توانند با گذشت زمان دوباره رنگ آمیزی شوند. ماندگاری بلیچینگ دندان بسیار کمتر از طول عمر کامپوزیت دندان می باشد.

  • آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره بلیچینگ با لیزر دیود به عنوان بهترین و موثرترین روش سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی است.
  • اما لبخند زیبا دیگر یک آرزو نیست و همه می‌توانند از علم دندانپزشکی زیبایی بهره ببرند تا صاحب دندان‌هایی سالم و زیبا شوند.
  • مهمترین ویژگی که رزین کامپوزیت انتخاب شده حتما باید داشته باشد، مقاومت کافی در مقابل ساییدگی و استحکام بالا در مقابل فشار است.
  • دوره درمان حدود 3-2 هفته است که بیمار باید هر شب حداقل 2 ساعت درمان را انجام دهد.
  • با معاینه شرایط دندان هر فرد بهترین پیشنهادات را ارائه می دهند.

برای این کار زمان بیشتری نیاز است و در یک جلسه به اتمام نمی رسد. یکی از پر طرفدارترین لمینت دندان سرامیکی را می توان برلیانس نام برد که بسیار زیبا، شفاف، مقاوم و دارای ضخامت کمی است. با لمینت می توان عیب های دندان مانند تغییر رنگ، شکستگی و فاصله بین دندان ها را اصلاح کرد. قالب لمینت سرامیکی پس از این که در لابراتوار ساخته شد بر روی دندان ها فیکس می شود.

بلیچینگ دندان چقدر طول میکشد

بوی بد دهان به عنوان سومین علت مراجعه افراد به دندانپزشک، معمولا از اختلالات دندانپزشکی و عدم رعایت بهداشت دندان ها ناشی می شود. روکش های لمینت سرامیکی بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به شکسته شدن مقاوم تر هستند. با این حال ، لمینت ها نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر لمینت سرامیکی آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد که می تواند نسبتاً پرهزینه باشد. لمینت، یک لایه نازک از جنس چینی یا پرسلن بر روی دندان قرار می دهند که این لایه مانند روکشی سفید بر روی دندان است. روکش های ورقه ورقه ای چینی شامل مجموعه ای از چند لایه نازک سرامیکی است که جایگزین مینای دندان اصلی می شود.برای استفاده از روکش، مقدار بسیار کمی از مینای دندان اصلی باید حذف شود، که معمولا کمتر از یک میلیمتر است.

همچنین جنس لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان استفاده شده برای درمان و میزان مرغوبیت آنها در این رنگ پذیری تاثیر دارد. همچنین با رعایت اصول اولیه انتخاب درمان لمینت دندان، احتمال شکستگی لمینیت به شدت کاهش میابد ولی از بین نمیبرد. درصورتی که لمینت سرامیکی یا کامپوزیت دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم و اصلاح مجدد آن با کامپوزیت دندان وجود دارد. دیگر تفاوت کامپوزیت و لمینت این است که قیمت کامپوزیت دندان مناسب تر از لمینیت سرامیکی است. با وجود این تفاوت قیمت لمینت دندان ، احتمال شکست و لب پر شدن، در لمینیتهای سرامیکی بسیار کمتر است و این مهمترین تفاوت لمینت و کامپوزیت است.

بلیچینگ دندان چیست

همه مردم در صورت نیاز به جراحی زانو یا هر کدام از ارگانهای بدن به دنبال بهترین پزشک میباشند اما سی درصد افراد در امور دندانپزشکی به دنبال بهترین دندانپزشک میباشند . در نتیجه هنگامی که بحث بر سر سلامتی شما میباشد تا جای ممکن باید هزینه در اولویت آخر باشد و اولویت شما کیفیت کار و دندانپزشک خوب برای لمینت باشد تا سلامتی شما تحت الشعاع قرار نگیرد . امروزه پودرهای شیمیایی بسیاری وارد بازار شده که دندان ها را سفید می­کنند ولی عوارض بسیار بدی برای دهان و دندان دارند. همچنین در سال های اخیر محصولاتی در داروخانه ها و سوپرمارکت ها برای سفید کردن دندان، به فروش می­رسد که از طرف دندانپزشکان تایید نمی شود، زیرا این مواد موجب سایش و برداشتن لایه ای از روی مینای دندان می­شوند.

  • حتما روزی یکبار از دهانشویه استفاده شود تا باکتری و میکروب روی دندان ها قرار نگیرد.
  • اگر کامپوزیت را استفاده کنید هم در طول سال‌های بعدی باید تورم اقتصادی را هم در نظر بگیرید.
  • 2) باعث حساسیت در بعضی افراد می شود و فرد از این موضوع بسته به شدت حساسیت رنج می برد اما این حساسیت دائمی نبوده و رفع می گردد.

معمولا حدود قیمت کامپوزیت دندان هر واحد از ۶۰۰ هزار تومان تا واحدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند. این نکته را باید در نظر گرفت که با توجه به صلاح دید دندانپزشک زیبایی نیاز به مراجعه بعدی پس از یک دوره زمانی جهت پولیش مجدد را نیز خواهید داشت. یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان است. پیش از اینکه اقدام به اصلاح طرح لبخند خود کنید، لازم است با انواع کامپوزیت دندان آشنا شوید و با آگاهی کامل نسبت به انجام آن اقدام نمایید. سفید شدن دندانهای زرد یا بلیچینگ دندان یکی از بهترین درمان های زیبایی است که به علت هزینه مناسب، نداشتن تراش روی دندان، عدم آسیب به دندان و امکان تکرار کردن بسیار مورد استقبال مراجعین مطب است.

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد

صرف نظر از علت تغییر رنگ داخلی دندان، هنوز برای ترمیم چنین دندانی فرصت باقی است تا به رنگ دندان‌های مجاور خود درآید. این کار از طریق سفید کردن داخل دندان یا بلیچینگ داخلی دندان ممکن خواهد بود. در برخی حالت ها هم امکان دارد که بیمار نیاز به ارتودنسی و یا جراحی فک و لثه داشته باشد که در این صورت باید با دریافت مشاوره آنلاین یا حضوری در کلینیک دندانپزشکی آرشین درست تصمیم گیری درباره انتخاب شیوه درمانی انجام شود. پس از حاضر شدن روکش لامینیت کامپوزیتی، دندانپزشک بطور موقت ونیر ساخته شده را بر روی دندان قرار می‌دهد تا بتواند اندازه و رنگ آن را کنترل کند. سپس آن را با سایر مواد دندانپزشکی اصلاح می‎کند و در پایان آن را صیقل می‎دهد. دندانپزشک از یک سیمان مخصوص دندانپزشکی بر روی ونیر استفاده می‎کند و از یک پرتو نورانی خاص نیز برای فعال کردن مواد شیمیایی موجود در سیمان استفاده می‎کند.

اگر در نظر دارید تا از تعرفه های امسال باخبر شوید، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان ما راهنمایی های دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد. قبل از هر چیزی باید بدانید عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت لمینت دندان تاثیر گذار است.

  • قالبها را با آب سرد بشویید و کاملا از ژل پاک کنید، سپس در یک جعبه در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.
  • برخلاف تصور عموم مردم ، میزان تراش لمینت و کامپوزیت یکسان می باشد و هر دو درمان امکان انجام به صورت با تراش و بدون تراش را دارند .
  • ماده ای که برای بلیچینگ در مطب استفاده می شود ترکیبی از آب اکسیژنه به نام هیدروژن پرکسید است .

کامپوزیت ونیر میکروفیل به علت بازتاب نور فوق‌العاده، روی دندان ها کاملا طبیعی به نظر می رسد. هموطنان مقیم خارج از کشور یا بیماران پر مشغله ، انجام درمانهای دندانپزشکی در زمانهای خارج از ساعات اداری و در کوتاهترین زمان امکان پذیر است. در طول زمان بکار گیری و استفاده از ژل سفید کننده بر روی دندانها در دهان ، از خوردن ، آشامیدن و یا کشیدن سیگار خودداری نمایید. هیچ عنوان در هنگام بارداری ، شیر دادن، بیماران قلبی حاد، بیماران دیابتی، بیماران دارای دندانهای حساس و افراد زیر ۱۶ سال نباید از ژل سفید کننده استفاده کنند. این مواد غالبا دارای درصد بالای ساینده ها هستند که باعث میشوند لایه ای از روی مینای دندان شما برداشته شود و استفاده از آنها به ویژه به صورت مکرر به هیچ عنوان توصیه نمیشود. ما در اینجا به سه کشوری که در زمینه تولید کامپوزیت های دندانی معتبر هستند اشاره می کنیم که این کشورها آلمان، ژاپن و مهم ترین آنها آمریکا می‌ باشد.

بلیچینگ دندان به چه صورت است

ممکن است پس از مصرف مواد غذایی، برخی از مواد ریز در بین دندان ها تجمع کنند و موجب عوض شدن رنگ دندان ها شوند، بنابراین نخ دندان بهترین گزینه برای از بین بردن مواد ریز بین دندانی حاصل مواد غذایی است. نخ دندان فضای بین لثه و دندان را تمیز نموده و همچنین مانع از بروز بیماری های دندان و لثه می‌شود. انواع روش های زیبایی دندان

دقت کنید که ژل از قالبها بیرون نزند و مطمین شوید که قالبها بدرستی و کاملا بر روی سطح دندانها قرار گیرد. تا به اینجا از مطلب ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت این نتیجه حاصل شد که این روش نه تنها در مقابل یکدیگر نیستند، بلکه می‌توان ارتودنسی و کامپوزیت را مکمل یکدیگر دانست. در واقع برای داشتن یک نتیجه مطلوب در پایان کار عمل زیبایی دندان‌ها گاها انجام ارتودنسی برای ترتیب دندان‌ها بعنوان فراهم کردن پیش زمینه برای انجام کامپوزیت با کیفیت بهتر پیشنهاد می‌شود. با مراقبت های بعد از کامپوزیت می توانیم به طول عمر کامپوزیت و سلامت دندان کمک کنیم.

بلیچینگ دندان در خانه

که این موضوع به سادگی و با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت از بین می‌رود. باندینگ یک روش ترمیم ساده است که برای انجام آن نیازی به بی حس کردن دندان ندارید . برای باند کردن دندان ، دندانپزشک ابتدا سطح روی دندان را به کمک یک مایع یا ژل سخت می کند ، سپس ماده مربوط به باندینگ را روی دندان قرار می دهد .

گاهی نیز به دلایل مختلف برای مدتی تخفیفاتی را در نظر می گیرند و اگر بیمار در آن زمان کامپوزیت دندانی خود را انجام بدهد هزینه کمتری خواهد پرداخت. سلامت دندان ها، عدم پوسیدگی و شکستگی آن ها و همچنین نیاز نداشتن به ارتودنسی دندان برای منظم کردن دندان های کج تاثیر بسزایی در کاهش قیمت کامپوزیت دندانی دارد. چنانچه بیمار نیاز به درمان پوسیدگی های دندان داشته باشد ابتدا باید دندانپزشک به درمان پوسیدگی ها بپردازد و اگر دچار کجی بیش از حد دندان ها باشد نیز باید قبل از کامپوزیت درمان ارتودنسی را انجام دهد. البته بعضی از کجی های دندانی و نامنظم بودن های کم و خفیف با همان کامپوزیت دندانی قابل درمان می باشد. چنانچه نیاز به درمان پوسیدگی و ارتودنسی شود، هزینه کامپوزیت دندان نیز افزایش می یابد. یعنی علاوه بر هزینه واحدهای کامپوزیتی باید هزینه ترمیم و درمان پوسیدگی و ارتودنسی نیز محاسبه شود.

بلیچینگ دندان ارزان قیمت

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه هر ماده ای که رنگش به قرمز و صورتی بزنه مثل رژ لب یا خوراکی هایی که رنگ قرمز دارن مثل زغال اخته، هندوانه، هلو تو 24 ساعت اول خیلی میتونن رنگ صورتی بدن. باید از مراجعه کنندگانتون بخواید که تو 24 ساعت اول مراعات کنن و چیزای پر رنگ مثل ماکارونی و مواردی که گفته شد نخورند. دندانپزشک باید بتواند به راحتی رزین های کامپوزیت را روی دندان‌های بیمار به هر شکلی که می‌خواهد در آورده و آنها را فرم دهی کند. انتخاب نوع درمان بستگی به سلیقه‌ی مراجعه کننده، وضعیت دندان‌ها و لثه و توان اقتصادی ایشان دارد.

بلیچینگ دندان چگونه است

ممکن است در نگاه اول بیلیچینگ به روش خانگی خسته‌کننده به نظر برسد ولی نمی‌توان از مزایای آن که ماندگاری طولانی‌مدت و با آسیب‌پذیری بسیار کمتر است چشم‌پوشی کرد. اگر در روش بیلیچینگ مطبی که تمام پروسه آن در مطب انجام می‌شود دندان پزشک از به‌کارگیری درست تکنیک بیلیچینگ غفلت بورزد یا به نوعی مبادرت به ایزوله کردن درست دندان‌ها نکند، منجر به سوختن دندان و لثه توسط لیزر و مواد می‌شود. در مجموع پزشک موظف است شرایطی را برای بیمار مهیا کند که با اطمینان‌ خاطر و آگاهی کامل اقدام به انتخاب یکی از دو روش فوق کند. در سال گذشته تعرفه ای که برای لمینت دندان در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز با کامپوزیت ونیر در نظر گرفته شده بود، چیزی حدود ۴۰۰ هزار تومان تا بالای ۲ میلیون تومان بود. این در حالی است که لمینت های سرامیکی دندان، به مراتب قیمتی بالاتر دارند.

بلیچینگ دندان بهتره یا کامپوزیت

معمولا مواد کامپوزیتی چینی کیفیت پایینی دارند و در عوض مواد کامپوزیتی برندهای آلمانی، آمریکایی و ژاپنی از کیفیت‌های بالاتری برخوردارند. عاداتی مثل نگه‌داشتن سوزن، گیره مو یا هر جسم خارجی دیگر با دندان باعث آسیب به کامپوزیت‌ها می‌شود. در واقع آن چیزی که طول عمرکامپوزیت دندان را تضمین می‌کند نحوه نگهداری آن است. شکستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و… با دندان‌های طبیعی بسیار آسیب‌زاست.

بلیچینگ دندانپزشکی

در صورتی که دندان ها پوسیدگی و یا ترمیم بدرنگ و معیوب قدیمی نداشته باشند به بی حسی نیازی نیست و دندان تراش نمی خورد و سطح آن فقط برای چسبندگی بیشتر کمی زبر می شود. سپس به کمک رنگ های مختلف مواد همرنگ شکل و رنگ دندان به طور دلخواه فرم داده می شود. این درمان به یک جلسه زمان نیاز دارد و در صورت تمایل بیمار می تواند در جلسه دیگر نیازهای زیبایی خود را به میزان بیشتری تامین نماید. پس از درمان، بیمار باید بعد از مصرف نوشیدنی های رنگی مثل چای، قهوه یا خوراکی هایی مثل پفک و مواد غذایی حاوی زعفران یا رب گوجه فرنگی یا موادی از این قبیل دهان خود را شستشو دهد. بسیاری از افراد نیز به دلایل مادرزادی دارای رنگ مناسبی در دندان نمی باشند. از آنجایی که سفیدی دندانها به طور ناخودآگاه نشانه ای از جوانی و زیبایی بر شمرده میشود و در زیبایی فرد تاثیرات بسیاری دارد, همواره سفید کردن دندانها که در علم پزشکی به آن بلیچینگ نیز گفته میشود, از محبوبیت برخوردار بوده است.

بلیچینگ دندان زرد

سفید کردن دندان با روش های مختلفی از جمله بلیچینگ دندان در منزل یا مطب ، ونیر لمینت ، رزین کامپوزیتی و روکش دندان انجام میشود. همه مردم در صورت نیاز به جراحی زانو یا هر کدام از ارگانهای بدن به دنبال بهترین پزشک میباشند اما سی درصد افراد در امور دندانپزشکی به دنبال بهترین دندانپزشک میباشند ، این امر ناشی از آگاهی پایین این افراد میباشد . در نتیجه هنگامی که بحث بر سر سلامتی شما میباشد تا جای ممکن هزینه در اولویت آخر باشد و اولویت شما کیفیت کار ، دندانپزشک خوب برای کامپوزیت باشد تا سلامتی شما تحت الشعاع قرار نگیرد .

تعداد بازدید از این مطلب: 651
موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود