مجله آموزشی و سلامتی
به فصلنامه سلامتی خوش آمدید اینجا کلی مطالب آموزشی به ضورت رایگان گذاشته میشه امید که مفید واقع شود.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دوستانه و آدرس dostaneh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 51
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 32
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 1511
بازدید سال : 9084
بازدید کلی : 22872
تعرفه ارتودنسی دندان

قیمت ارتودنسی عامل تصمیم گیری در درمان ارتودنسی
اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر تصمیم شما در مورد انجام ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌ها و یا صرف نظر کردن از آن تأثیر زیادی داشته باشد، هزینه‌ ارتودنسی است.

هرچند ممکن است هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی در نگاه اول خیلی زیاد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که در قبال فواید و مزایای زیاد آن، بدون به همراه داشتن عوارض ارتودنسی، اصلاً هزینه بالایی نیست. در واقع ارتودنسی دندان می‌تواند در درازمدت به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک زیادی کند.

برای مثال همین دندان‌های شلوغ و نامرتب شما و یا دندانی که افتاده است و یا ناهنجاری‌های فک که استفاده از سیم کشی دندان را برای شما ضروری می‌سازد، اگر به‌موقع و با روش مناسب مورد درمان قرار نگیرد، می‌تواند در آینده باعث پوسیدگی دندان‌ها و از دست رفتن تعداد بیشتری از آنها شود.

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که مراجعه مکرر به دندانپزشک برای درمان پوسیدگی دندان و یا کشیدن دندان‌های پوسیده و کاشت دندان‌‌های جدید تا چه حد می‌تواند برای ما هزینه به همراه داشته باشد.

علاوه بر آن، بیماری‌های مزمن دهان و دندان می‌تواند در آینده منجر به بروز مشکلات شدیدتری برای سلامتی شما از قبیل چاقی، سوء تغذیه، دیابت و بیماری‌های قلبی شود.

اینها همگی بیماری‌ها و عوارض خطرناکی هستند که برای تأثیر مخرب آنها بر سلامتی و کیفیت زندگی شما به هیچ وجه نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

متخصص ارتودنسی هزینه ارتودنسی را کاهش می‌دهد
دکتر سعید قریشی متخصص ارتودنسی که خدمات ارتودنسی را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌کند، معتقد است که چون دندان‌های هر بیمار وضعیت و شرایط خاص خود را دارد، پس هیچ گاه نمی‌توان بدون مراجعه به یک متخصص ارتودنسی به طور دقیق گفت که هزینه ارتودنسی شما چقدر خواهد بود.

دامنه تغییرات هزینه ارتودنسی دندان‌ها به چندین عامل مختلف بستگی دارد که لازم است از همه آنها به خوبی اطلاع داشته باشید. پس اگر شما هم می‌خواهید دندان‌های سالم‌تر و زیباتری داشته باشید و برای این منظور قصد انجام ارتودنسی را دارید، حتماً با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید تا با جزئیات این عمل و هزینه‌های آن به طور دقیق آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

هزینه ارتودنسی دندان
قيمت ارتودنسي قیمت ارتودنسی در همدان قیمت ارتدنسی متخصص ارتودنسی در زاهدان هزينه ارتودنسي هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین ارتودنسی دندان هزینه ارتودنسی هزینه قيمت ارتودنسي دندان

 

عوامل موثر در هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی؛ هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین
قیمت‌هایی که در بخش اول بیان نمودیم، هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین بود. در صورتی که متخصص ارتودنسی، تنها نیاز به ارتودنسی فک بالای شما را تشخیص دهد، هزینه ارتودنسی فک بالا، در حدود دو سوم هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین است.

 

قیمت ارتودنسی دندان
حداقل هزینه ارتودنسی قیمت ارتودنسی هزینه ارتودنسی هزینه ارتودنسی دندان ارتودنسی قیمت هزینه ارتودنسی دیمون قیمت ارتودنسی دندان هزینه تقریبی ارتودنسی

 

به عنوان مثال، قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا، 2.5 تا 3 هزار دلار است. در صورتی که می‌خواهید به صورت کامل با ارتودنسی نامرئی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ارتودنسی نامرئی» را مطالعه کنید. در آن مقاله به شرح کامل قیمت ارتودنسی نامرئی، دلایل گران بودن این نوع ارتودنسی و … پرداخته‌ایم.

 

هزینه ارتودنسی فک بالا
هزینه تقریبی ارتودنسی هزینه ارتودنسی دندان در سال 98 هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین هزینه ارتودنسی سال 98

 

عوامل موثر در هزینه ارتودنسی؛ استفاده از هدگیر
در مواردی دکتر ارتودنسی تشخیص به استفاده از هدگیر برای ارتودنسی دندان‌های شما می‌دهد. چنین مواردی معدود هستند، اما برای ارتودنسیی فک بالا و بازگردانی آن به حالت طبیعی، باید از ابزار هدگیر در موارد حاد، بهره برد. می‌توانید مقاله «هدگیر» را که به این ابزار پرداخته است، مطالعه کنید.

عوامل موثر در هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی دندان در سال ۹۸ هزینه ارتودنسی دیمون هزینه ارتودنسی نامرئی هزینه ارتودنسی دندان کودکان

 

عوامل موثر در هزینه ارتودنسی؛ تشخیص به اپن بایت بودن فرد بیمار
«اپن بایت» به این مفهموم است که استخوان‌های فک شما، به شکلی رشد یافته‌اند که دندان‌های فک بالا بر روی دندان‌های فک پایین، نمی‌خوابند و در عمل دهان شما باز می‌ماند. در چنین مواردی، ارتودنسی راه کار مناسبی نیست و باید دکتر ارتودنسی، به شما پیشنهاد «جراحی فک یا ارتوگناتیک» را می‌دهد.

 

ارتودنسی معمولی
بسته به شدت ناهنجاری از خفیف تا شدید هزینه ارتودنسی معمولی در سال 99 بین 7,000,000 تا 13,000,000 میلیون متغییر است. اطلاعات بیشتر درباره تعرفه این ارتودنسی را در جدول کامل هزینه ببینید.

تصویر سیستم ارتودنسی ثابت معمولی به عنوان رایجترین سیستم ارتودنسی دندان
رایجترین روش ارتودنسی دندان استفاده از بریس فلزی معمولی است که اغلب بیماران تمایل دارند دندان های خود را با این روش ارتودنسی کنند.

ارتودنسی دیمون
تعرفه ارتودنسی ثابت با براکت دیمون به ازای هر فک بین 7,000,000 تا 10,000,000میلیون است.

تصویر براکت و سیستم ارتودنسی دیمون
دیمون نوعی ارتودنسی سلف لایتینگ یا خود تنظیم است. در این روش از براکت های خاصی برای اصلاح ناهنجاری های دندانی استفاده می شود. ارتودنسی دیمون بیشترین مقدار راحتی و کمترین مدت زمان ارتودنسی را دارد.

ارتودنسی سرامیکی
تعرفه ارتودنسی ثابت با براکت سرامیکی مشابه با براکت دیمون به ازای هر فک بین 7,000,000 تا 10,000,000میلیون است.

تصویر براکت سرامیکی مناسب برای بزرگسالان و جوانان
در ارتودنسی سرامیکی به جای براکت های فلزی از براکت های همرنگ دندان برای اتصال به دندان ها استفاده می شود. براکت های سرامیکی برای کسانی که دوست ندارند سیم و براکت فلزی داشته باشند بسیار مناسب است.

ارتودنسی لینگوال
قیمت ارتودنسی لینگوال به ازای هر فک بین 8 تا 12 میلیون تومان متغییر است.

تصویر سیستم ارتودنسی لینگوال و هزینه ارتودنسی با این روش
لینگوال برعکس روش معمول ارتودنسی است. در این روش بریس به پشت دندان ها متصل می شود نه به جلوی آن ها. نصب و نگهداری دشوار و زمانبر است و یک سیستم کمتر رایج برای ارتودنسی است.

هزینه ارتودنسی متحرک و نامرئی
حداقل هزینه ارتودنسی دندان مربوط به پلاک های شفاف ارتودنسی متحرک هستند. تعرفه این نوع ارتودنسی بین 6,000,000 تا 10,000,000 تومان به ازای هر دو فک است.

تصویر پلاک متحرک و شفاف ارتودنسی و هزینه ارتودنسی با این روش
برعکس دستگاه های ثابت، یک سری دستگاه وجود دارد که قابل جابجایی و تحرک هستند. به این شکل که بیمار در طول شبانه روز به جز وقتی که چیزی می خورد یا مسواک می زند دستگاه ها را روی دندان استفاده می کند. به این نوع ارتودنسی در اصطلاح متحرک و نامرئی نیز گفته می شود.

ارتودنسی رنگی
البته ما دقیق روشی با نام ارتودنسی رنگی نداریم و دلیل نامگذری و سر زبان افتادن این نوع ارتودنسی به دلیل استفاده از کش های رنگ در ارتودنسی ثابت است. قیمت کش ارتودنسی به ازای هر بسته بین 25 تا 50 هزار تومان متغییر است.

قیمت ارتودنسی فانکشنال
به ازای اضافه شدن دستگاه فانکشنال ثابت به درمان ارتودنسی حدود 4,000,000 تا 5,000,000 هزینه صرف می شود.

قیمت ارتودنسی با جراحی فک
اگر بیماری ناهنجاری شدید فکی و دهانی داشته باشد به طوری که فک دچار انحراف زیاد باشد احتمالا برای درمان و اصلاح این مشکل نیازمند جراحی فک خواهد بود. هزینه جراحی فک به صورت مجزا از هزینه ارتودنسی درخواست می شود. جراحی فک بسته به پیچیدگی هایش ممکن است تا 20 میلیون تومان هزینه بردار باشد. بدون جراحی هزینه های معمولی که در جدول اصلی هزینه ها مطرح شده کافی است.

قیمت ارتودنسی با کشیدن دندان
اگر در طول درمان ارتودنسی نیاز باشد که دندانی کشیده شود به ازای اضافه شدن هر دندان 3 میلیون تومان به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 831
موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود